خبرهای داغ:
کارشناس مسائل چین و اوراسیا گفت: سخنان رهبر انقلاب در جریان دیپلماسی یک راهبرد مهم و اصلی است،حمایت از توان داخلی و دانش دانشمندان جوان ایرانی باید در ابعاد و عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۵۱۹۸۰۷
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱

ابعاد پیام‌های داخلی و بین‌المللی بیانات رهبر انقلاب؛/ گره زلف دستاورد هسته‌ای با برجام به مذاکرات 

به گزارش خبرگزاری بسیج_رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از بازدید  از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای در عرصه‌های کشاورزی، پزشکی و سلامت، صنعت، محیط زیست، آب و ساخت نیروگاه؛ در جمع شماری از دانشمندان افتخارآفرین، کارشناسان و مسئولان صنعت هسته‌ای، این صنعت را کلید پیشرفت ایران در بخش‌های مختلف خواندند و با تأکید بر تلاش همه‌جانبه برای ملموس شدن تأثیر پیشرفت‌های هسته‌ای در زندگی مردم، گفتند: بومی شدن صنعت بسیار مهم هسته‌ای نشان‌دهنده ناکامی غرب و تحقیر غرب‌گرایانی است که درصدد تحقیر ملت و تضعیف روحیه کار و امید در کشور بودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تشکر صمیمانه از دانشمندان، مسئولان و فعالان صنعت هسته‌ای، نمایشگاه مورد بازدید را عالی، خشنودکننده و بشارت‌بخش خواندند و گفتند: باید مردم را با ابعاد گوناگون و تأثیرات این پیشرفت‌ها در زندگی ملت آشنا کرد.

ایشان در تبیین اهمیت 3گانه صنعت هسته‌ای، این صنعت را به‌لحاظ پیشرفت و بروز توانایی‌ها، «آبروبخش» کشور دانستند و با اشاره به تأثیر اساسی دستاوردهای هسته‌ای در بهترشدن زندگی مردم، افزودند: صنعت هسته‌ای از لحاظ وزن سیاسی و جایگاه جهانی ایران، موجب آبروی ملی است؛ ضمن اینکه در نقطه مقابل تلاش‌های دشمنان برای بی‌آینده نشان دادن کشور و مأیوس کردن جوانان، روحیه امید و اعتمادبه‌نفس ملی را در جامعه زنده می‌کند و به مردم و به‌خصوص جوانان نشان می‌دهد که می‌توان در میدان‌های بزرگ وارد شد و آن‌ها را به تسخیر درآورد.

رهبر انقلاب با استناد به اهمیت راهبردی و در عین حال «عینی و ملموس» صنعت هسته‌ای، آن را از مؤلفه‌های اساسی قدرت و اعتبار ایران برشمردند و گفتند: هرکس ایران، جمهوری اسلامی و قوت و پیشرفت کشور را دوست دارد، باید برای فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و صنعتی هسته‌ای اعتبار و اهمیت قائل باشد.

بخش بعدی سخنان رهبری بر ریشه‌یابی تمرکز دشمنان بر موضوع انرژی هسته‌ای ایران متمرکز بود.

ابعاد پیام‌های داخلی و بین‌المللی بیانات رهبر انقلاب؛/ گره زلف دستاورد هسته‌ای با برجام به مذاکرات 

به همین مناسبت با مهدی خورسند کارشناس مسائل چین و اوراسیا به گفتگو نشستیم.

خبرگزاری بسیج_مایلیم در آغاز گفتگو به ابعاد دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه هسته‌ای اشاره کنید؟

خورسند: پیشرفت‌های هسته‌ای یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که باید در راستای تحقق جهاد تبیین و شکست دشمن در میدان جنگ ترکیبی این مهم را به نسل جوان منتقل کرد.

رهبر انقلاب پیام‌های قاطعی در بحث مذاکرات بیان فرمودند

حضور رهبر انقلاب را در نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای چطور مورد بررسی قرار می‌دهید؟چه پیام‌هایی را می‌توان از سخنان مقام معظم رهبری استخراج کرد؟

رهبر معظم انقلاب مجدداً با حضور خودشان و دفاع جانانه از صنعت هسته‌ای چند پیام را به جامعه صادر کردند.از توان متخصصین جوان و باید از این اعتماد به نفس و خودباوری حمایت کرد و برای آن ارزش قائل شد. می‌توان با این نوع حمایت‌های قاطع موجب پیشرفت دانشمندان جوان کشور در عرصه‌های مختلف شد.

دومین و مهمترین پیامی که می‌توان از بطن بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری استخراج کرد این نکته است که پیام قاطعی در مورد بحث مذاکرات فرمودند.در روزهای اخیر صحبت‌های مختلفی در مورد مذاکرات می‌شود و برخی رسانه‌ها وجود مذاکرات پشت پرده و مذاکراتی با میانجی در یکی از کشورها را مطرح می‌کنندو بعضی ها حتی آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده و تبادل برخی زندانیان را از ابعاد این مذاکرات نام می‌برند.

ولی مانند همیشه رویکرد رهبر انقلاب نسبت به این قضیه مشخص بود، ایشان تأکید داشتند که ما مشکلی با توافق نداریم، اما نباید توان و دستاورد بومی کشور مورد معامله هر توافقی قرار بگیرد.

و جه المعامله قرار دادن داشته‌های بومی کشور یکی از ایرادات بزرگ برجام بوده است

یکی از ایرادات بزرگی که برجام داشت، ما داشته‌های بومی کشور را و جه المعامله قرار داد و نباید توان هسته‌ای مورد معامله قرار بگیرد.توان هسته‌ای هرگز نباید محدود شود و تأکید صریح مقام معظم رهبری است.

این دو پیام داخلی و دیگری خارجی را می‌توان از بطن سخنان ارزشمند رهبر انقلاب به عنوان یک راهبرد مهم و اصلی در جریان دیپلماسی مورد توجه قرار داد.حمایت از توان داخلی و دانش دانشمندان جوان ایرانی باید در ابعاد و عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار بگیرد.

ایستادن برسر دستاوردها و عدم معامله آنها در مذاکرات پیام اقتدار در سخنان ارزشمند رهبر انقلاب در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هسته‌ای است.

تولید علم و اقتصاد در شرکت‌های دانش بنیان

ظرفیت دانشمندان جوان کشور را در عرصه‌های مختلف چطور مورد ارزیابی قرار می‌دهید؟

اگر به پارک‌های علم و فناوری سری بزنیم می‌بینیم غالب جوانان ما در این پارک‌ها تولید علم و اقتصاد می‌کنند.نیاز هست دولت این مدل حمایت را مد نظر قرار دهند.

اقدام اجرایی در این رابطه باید صورت بگیرد و شاهد اقداماتی در رأس بدنه دولت سیزدهم در این رابطه هستیم ولی در سطوح میانی و پایینی دولت هنوز گرد رخوت و پیری مدیریتی را در استان‌هاو شهرستان‌ها هستیم.که بقایای تفکر پوسیده و سنتی وجود دارد و فضا را برای تلاش متخصصین جوان باز کرد.

ت/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها